Zaterdag 11 maart, een zonnige dag… alle sneeuw en ijs smolt langzaam weg.. en de jeugd van Purmer stonden te popelen voor hun wedstrijden!

Dit weekend mocht de F1 in de Beuk spelen tegen de koploper. De vorige keer stonden wij vrij snel flink achter. Deze keer was onze verdediging een stuk sterker en moest de tegenpartij hier wat meer moeite voor doen. Het was een zware wedstrijd maar wij hebben wel nog 3 doelpunten gemaakt!!! Waarbij de F voor het eerst zelfs strafworpen mocht nemen tijdens de wedstrijd! En hiervan ging er zelfs nog 1 raak! Wat een toppers. Ze hebben hard gewerkt en bleven goed verdedigen en er kwamen weer mooie aanvallen. Helaas hebben wij de wedstrijd verloren, maar wij konden goed zien dat het team wel nog steeds aan het groeien is en sterker wordt! De coach is trots op ze!

De E1 stond in de Vaart klaar voor hun wedstrijd!

Vandaag wedstrijd nr 10 voor de E1.
9x verloren tot nu toe, geen beste statistieken. Maar de laatste weken wel een positieve groei gezien in het team.

EKVA kwam naar Purmerend, vorige keer vooral verloren op de doorloopbal. Daarom dus extra op gehamerd om daar scherp in te zijn. Deze speech bleek voor niets, want binnen 4 minuten stonden we 0-3 achter. Een aantal van ons lieten hun tegenstanders zo voorbij lopen. Gelukkig konden we de schade beperken en scoorden we zelf nog een keer in het eerste kwart (1-3).

Het tweede kwart kwamen we veel beter voor de dag. Opdrachten werden beter uitgevoerd en ook aanvallend kwamen de kansen door goed samenspel. Resultaat, 4-3 voor met rust. Voor staan, dat hebben we nog niet vaak meegemaakt dit zaalseizoen. Hopelijk houden we dit vol.

Toch was ons derde kwart weer niet best. Slecht gooien en vangen, verdedigend weer te langzaam, verkeerde momenten schieten. We liepen weer achter de feiten aan, 4-5 met nog een kwart te gaan.

We zouden er ‘bovenop klappen’ de laatste tien minuten. Want iedereen voelde dat er wat te halen viel.  Maar helaas meteen de 4-6 tegen. Toch maakten we vrij snel onze 5e treffer, gevolgd door een (discutabele) 7e van EKVA. Toch gingen de koppies niet hangen. Finn scoot 3 minuten voor tijd onze 6e binnen. Geduld bewaren was het advies. En dat deden onze toppers, ze zochten naar de juiste kans. En die kwam er een minuut voor tijd. Lieke gooide de 7-7 binnen! Gelukkig was het daarna vrij snel voorbij, ons eerste punt is binnen. En zeer verdiend!!
Wij zijn megatrots op dit resultaat!!

Naast de E1 speelde de E3 vandaag tegen DKV ijmuiden. Altijd een lastig potje, omdat er veel lengte in dat team zit. Dat is fysiek lastig, maar ook mentaal doet dat iets met je.
Redelijk snel stonden we voor in de wedstrijd! Een beetje wiebelig vocht iedereen zich elke keer richting de korf! Er waren dan ook mega veel kansen. 5-7 was uiteindelijk de eindstand. DKV ging dus (helaas) met de wedstrijdpunten naar huis. MAAAAAAAAR als je dit team dan nog 12 strafworpen laat nemen, en ze gooien er 8 in.. dan weet iedereen dat scoren niet het probleem is.. en dat nemen we gewoon weer mee naar volgende keer 💪🏼♥️
Trots op onze kids, de strafworpencompetitie-punten waren wel van ons 🙌🏻

Een uurtje eerder dan normaal voor de C1, speelden zij tegen GroenGeel.. een wedstrijd die met 11-4 werd gewonnen!!!

Vandaag een wedstrijd tegen groen geel. Op basis van de uitwedstrijd wisten we dat er kansen lagen voor de winst vandaag.

Vanaf het eerste fluitsignaal een heel enthousiast Purmer. Met snel en flitsend korfbal werd er een 2-0 voorsprong gepakt.
De bal bleef van hand naar hand gaan en stilstaande Purmer spelers hebben we nagenoeg niet gezien. Snelle combinatie, mooie schoten en nog mooier, knappe doelpunten.
Een ruststand van 6-0(!!!)

Met als enige opdracht: ga zo door en probeer de 10 te bereiken vingen we de 2de helft aan.
Helaas konden we de flitsende eerste helft niet helemaal kopiëren maar met een 11-4 eindstand mogen we trots zijn op deze prestatie.

Volgende week een spelen we uit tegen Haarlem. Benieuwd hoe we voor de dag komen.

En dan als laatste jeugdploeg mocht de Purmer B aantreden tegen Kleine Sluis.

Een wedstrijd met weinig tegenstand maar ook met weinig goed afgemaakte kansen ….
De ballen wilden niet lekker vallen zeg maar.
Ruststand 6-1
Na rust zette wij onze vele wissels erin, waarna het tempo een beetje leek in te zakken ,dat was jammer. Verder hebben we wel mooie dingen gezien vandaag
Eindstand 10-2
Over 2 weken de laatste zaalwedstrijd ….en dan op naar het veld!!

Jaaaa het veld komt langzaam in zicht. Voor de meeste gaan de laatste wedstrijden in de zaal eraan komen.
Een spannend slot zit er aan te komen, met nog kampioenswedstrijden in aantocht.
Blijf onze kanjers dus volgen een aanmoedigen!

Tot volgende week,

Namens de jeugdcommissie